Tidligere købte vi den almindelige Officepakke som en ejerlicens, og vi benyttede Office pakken lige så længe, vi have lyst til, med det pakken nu indeholdt på det givne tidspunkt. I dag er Office pakken også kaldt “Office 365” og er et program, du lejer, hvilket har givet forbrugerne en del fordele.
Udbuddet af pakker er stort, hvilket giver mulighed for at indkøbe præcis det, din virksomhed har behov for. De mest almindelige Office produkter, du typisk kender, er inkluderet: Word, Excel, PowerPoint, Outlook til både pc og Mac.
Office 365 giver mulighed for mere fleksibilitet, du kan eksempelvis gemme din fil/dokument i OneDrive eller SharePoint. Herefter har du mulighed for at åbne filen i browseren fra en anden enhed, hvor du er logget ind. F.eks. fra din mobiltelefon, tablet, iPad eller en anden computer, som du har adgang til. For at logge ind fra en anden enhed, skal du indtaste brugernavn og password. Derfor er det kun dig, der har adgang til dine filer, medmindre du aktivt vælger at dele dem med andre.
Netop muligheden for at kunne dele filer på tværs af enheder og brugere er en af de helt store fordele ved Office 365 frem for en almindelig Officepakke. Det giver virksomhedens ansatte mulighed for at se og redigere i de samme dokumenter på samme tid, uden at det giver problemer med at gemme filerne.
Blue IT hjælper med support og løbende tilpasninger, så vi sikrer, at den enkelte medarbejder har den rigtige pakke.
Hvis du ønsker at høre mere om Office 365 og de forskellige Microsoft Azure services gennem Blue IT, er du altid velkommen til at kontakte os.